Sfaturi pentru un par sanatos

Buna fetelor!

Nu stiu cum sunteti voi cu asta, dar eu sunt „obsedata” de parul lung si sanatos :). Lucru ce mi-a dat multe batai de cap de-alungul timpului, parul meu fiind natural cret si cu firul subtire (motiv pentru care cateodata se incalceste ingrozitor :P). Din cauza „obsesiei” mele, m-am documentat multicel despre acest subiect si as vrea sa fac un rezumat al celor mai utile „trucuri” pe care le-am descoperit (la mine au functionat, schimbarile in bine fiind vizibile). Ar mai fi de mentionat faptul ca eu nu ma pot impaca nicicum cu nuanta mea naturala de par, de aceea ma vopsesc blonda de cativa ani. Anul trecut in decembrie m-am vopsit ultima oara, dupa care am luat o pauza de vreo 11 luni (noroc cu stilul „ombre”, de nu m-a aratat lumea pe strada :)) ), pana acum in noiembrie, cand mi-am facut suvite blonde.

Asadar sfaturile mele pentru un par mai sanatos sunt urmatoarele:

1. Sa folosesti sampoane care nu contin „sodium laureth sulfate” – este un ingredient care poate usca pielea capului si despica firul de par, prin faptul ca este un agent de curatare, care elimina uleiurile naturale secretate de scalp (acestea sunt bune pentru par, deoarece il hidrateaza si ii confera stralucire). Aceste sampoane se gasesc, in principal, la farmaciile naturiste, in comert pana acum nu am gasit nici un sampon care sa nu contina acest ingredient :).

2. Sa te speli zilnic pe cap nu este benefic, pentru ca sunt eliminate prea des uleiurile naturale secretate de scalp, fapt ce duce la ingrasarea mai rapida a parului. Incearca sa il impletesti sau sa il prinzi in coc, in momentul in care consideri ca nu arata suficient de „curat”, ca sa nu fi nevoita sa il speli deja a doua zi.

3. Sa folosesti balsam sau masca de par dupa fiecare samponare – ajuta la descurcarea si hidratarea parului.

4. Sa nu iti periezi parul cand este ud – parul ud este foarte fragil, asa ca este recomandat sa ti-l piepteni abia dupa ce este uscat intr-o proportie de 80%.

5. Incearca sa iti piepteni parul incepand de la varfuri, dupa care sa il descurci urcand spre radacina, pentru a evita ruperea lui.

6. Incearca sa iti tunzi varfurile cel putin odata la 3 luni – chiar daca vrei sa iti creasca parul mai repede (ca si mine 🙂 ). faptul ca nu il tunzi destul de des nu te va ajuta in acest proces, din contra firele se vor despica, sau chiar mai rau vor incepe sa se rupa aproape de radacina.

7. Sa nu amesteci produsele de coafat (fixativ, spuma etc.) cu aparatele de styling (placa, ondulator) –  este ca si cum ti-ai pune parul la prajit, pentru ca, in contact cu caldura. alcoolul din produsele de styling arde. Daca vrei neaparat sa folosesti produse de coafat, aplica-le dupa ce ai folosit aparatul de styling.

8. Incearca sa folosesti cat poti de rar placa sau ondulatorul (maxim o data pe saptamana), iar cand le utilizezi, sa aplici inainte pe par un produs de protectie termica.

9. Lasa-ti parul sa se usuce natural, cand iti permite timpul. Ii prinde bine, din cand in cand, o „gura de aer proaspat”.

10. Foloseste o data sau de doua ori pe saptamana o masca facuta din uleiuri naturale (cum ar fi cel de cocos, de ricin sau de argan), pe care sa il aplici pe toata lungimea parului. Dupa aplicare foloseste o casca pentru dus sau un batic, si stai cu masca cel putin 3-4 ore, pentru o hidratare intensiva si fortifiere (poti sa aplici masca inainte de culcare, si dimineata sa te speli pe cap).

11. Parul creste de la radacina, asa ca un masaj capilar va pune in miscare vasele de sange, si asta va duce la accelerarea acestui proces: deci maseaza scalpul in timp ce te uiti la televizor sau oricand ai mainile libere. Bonus: este si relaxant :).

12. Dupa ce ti-ai clatit parul cu apa calduta, foloseste un jet de apa rece pentru a inchide porii.

13. Ca sa-ti intaresti parul din interior si sa il ajuti sa fie sanatos, consuma o lingura de ulei de cocos pe zi (la temperaturi mai mici de 24-25 grade Celsius, uleiul de cocos se solidifica, devenind ca un unt).Uleiul de cocos este cunoscut ca unul dintre alimentele folosite pentru sanatatea si frumusetea parului, din cele mai vechi timpuri.

14. Bea multa apa – apa este foarte importanta pentru hidratarea pielii si a parului, si in general pentru santate (la capitolul asta am si eu de lucrat, pentru ca de obicei uit sa beau apa 😛 ).

15. Parul se rupe cel mai putin, cand este prins in coada de cal – deci incearca sa il porti cat mai rar desprins.

Voi ce sfaturi aveti pentru un par sanatos (oricand sunt interesata de acest subiect, deci orice recomandare e bine-venita)?

Sper ca v-am fost de folos cu aceste informatii si va urez o saptamana frumoasa!

Aveti grija de voi,

Iulia.

PS. Cateva curiozitati legate de par, in caz ca nu le stiati:

– Omul are aproximativ 76 000 de fire de par pe cap.

– Parul uman creste anual aproximativ 30 cm.

sursa: aici.

tumblr_mtwescEPnv1qjjo6co1_500

sursa: aici.

8 gânduri despre &8222;Sfaturi pentru un par sanatos&8221;

  1. mariaclaudiam Noiembrie 26, 2014 / 7:38 am

    f bun articolul tau! 😉 plin cu sfaturi utile! ce ai scris aici respect si eu cu sfintenie! si ma gandeam abia termin capitolul ingrijirea tenului (apropo…cum ti se pare acea postare?), sa fac un articol despre cum am reusit eu sa-mi fac parul sa creasca si cateva produse care au facut miracole la mine 😉
    te pup

    Mary
    http://instantmagic.wordpress.com

    Apreciat de 1 persoană

    • iuliascorner Noiembrie 26, 2014 / 10:37 am

      mersi Mary!mi-a placut postarea ta dspre ingrijirea tenului si da, chiar te rog sa faci un articol si despre cum ai reusit sa iti faci parul sa creasca :). Nu ma satur sa citesc despre par 😛
      te pup!

      Apreciat de 1 persoană

  2. Andreea Tudor Decembrie 3, 2014 / 10:12 pm

    Foarte interesant articolul. Eu imi perii parul cand este jumate ud, am o perie foarte buna si nu se deterioreaza sau rupe pentru ca are perii inegali.

    Kisses

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

